tiistai 28. helmikuuta 2017

Kolmas jakso loppu helmikuussa ja sen myötä kaks viestinnän kurssia.
Ääni 1 tuntu aluks täysin mahdottomalta läpästä, mutta kun teoria oli suurimmaks osaks ohi ja päästiin tekeen töitä käytännössä, alko sekin luonnistua. Kurssitöinä oli radiomainos ja jonkun tyyppinen äänikuunnelma tai -maisema. Radiomainoksen kanssa mä ja parini saatiin kyllä säätää ja sählätä ihan kiitettävästi, mutta siitä viisastuneina meidän äänikuunnelma tuli valmiiks uskomattoman nopeesti ja vieläpä niin että oltiin molemmat siihen tyytyväisiä!!
Journalismi 1 taas oli alusta asti worth it. Tunneilla opiskeltiin journalismin etiikkaa, erilaisia tekstilajeja ja muita toimittajan perutaitoja. Kotona kirjotettiin kritiikki, kolumni, uutinen, kommentti ja joko reportaasi tai henkilöjuttu. Mä tein henkilöjutun ihan uskomattomasta persoonasta nimeltä Marjatta Pöllänen (joka, by the way, oli mukana myös perustamassa viestintälinjaa). Suurimpaan osaan jutuista olin tosi tyytyväinen ja se näky myös numerossa. Sain kympin (!!!!!) ja se sätky, minkä sain, kun kuulin sen, oli varmasti näkemisen arvonen.
Tässä jaksossa mulla on videon eka kurssi ja tähän mennessä oon oppinu vaikka mitä ja kivaa on ollu. Innolla odottaen viestinnän jatkumista, mutta nyt silti nautin täysillä ansaitusta lomasta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti